Átrendezi a munkaerőpiacot az elektromos autók gyártása
Nem a GDP-re hanem a munkaerőpiacra lesz hatással, ha a gyártók átállnak az elektromos autók gyártására. Azok az országok vannak veszélyben, amelyek az autóiparra alapozzák gazdaságuk jó részét.
Az európai autógyártói szövetség (ACEA) számára készült dokumentum hangsúlyozza, hogy már most meg kell kezdeni az előkészületeket a teljes átállásra. Példaként Európa vezető autógyártó államát, Németországot említik, ahol az ágazatban dolgozó 620 ezer embernek az 58 százaléka lesz kénytelen más munkakörben elhelyezkedni. A következő évtized közepétől így a dolgozók csaknem kétharmadának munkája válik feleslegessé, ez köszönhető annak, hogy sokkal kevesebb részegységből áll a hajtáslánc, így az alkatrészgyártás és a szervizelés is kevesebb.
Mindez azonban nem csak a dolgozókat érinti hátrányosan, hanem az alkatrész beszállító cégek megrendelései is 38 százalékkal csökkenhetnek a becslések szerint. Az utángyártott alkatrészek készítői 17 százalék körüli igénycsökkenéssel kalkulálhatnak amiatt, hogy a villanyautó feleannyi részegységből épül fel.
A szervizekben sem lesz sok dolga a munkaerőnek: összehasonlításképpen egy elektromos Chevrolet Volt és Volkswagen Golf-ot hasonlítottak össze. A villanyautónak 240 ezer kilométerenként (vagy ötévente) kell kötelezően felkeresnie a szerelőműhelyt, míg csak a kopóalkatrészek miatt 16 ezer kilométerenként látogatja a Golf tulaja a szervizt. A dokumentum szerint ráadásul a hibrid technológia is kifuthat, mivel annak gazdaságossága is megkérdőjeleződik éppen a még létező benzinmotor összeszerelésének alkatrész és munkaerő-igényessége miatt. A cég szerint az sem megoldás, ha Európa is akkumulátor gyárak építésébe fog, mert a munkaerő töredékét szívja csak fel. További kockázat, hogy óriási áremelkedés jöhet az újautó-piacon a technológiaváltás időszakában.
Ugyanakkor van pozitívum is: drágább, de jelentősen megnövelt hatótávolságú gépkocsikat viszont olcsóbban lehet üzemeltetni, a megtakarított pénz más területen való elköltésével munkahelyeket lehet teremteni, ami pozitív hatás.
vg.hu
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
Ad adóhatóság munkatársai júniusban is országszerte ellenőrzik a számla- és nyugtaadást, valamint a foglalkoztatás szabályszerűségét. Teljes cikk
Mi a siker titka? Hogyan lehet egy csapatot felépíteni, újragondolni, motiválni? Milyen stratégia mentén érdemes a döntéseket meghozni? És egy... Teljes cikk
A válaszadók fele úgy látja, hogy könnyű itthon vállalkozásba fogni. Teljes cikk
- Nincs visszaút a korábbi munkaerőpiacokhoz - így tör előre a mesterséges intelligencia 1 hete
- Jönnek az emberszabású robotok a gyárakba: ennyibe kerülnek 1 hete
- Egyesítette erőforrásait munkaerő-piaci érdekvédelmi kérdésekben a VOSZ és az MMOSZ 1 hete
- Siófokon nyitja meg új campusát a Debreceni Egyetem 2 hete
- Együttműködési megállapodást kötött a Pensum Group és a Livita-Dorta 3 hete
- Jövő Mobilitása Szövetség: sok vállalkozásnak megéri pályázni az elektromosautó-támogatásra 4 hete
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 4 hete
- Czomba Sándor: tovább csökkent a regisztrált álláskeresők létszáma tavaly áprilishoz képest 1 hónapja
- A BMW autógyár miatt nőtt az érdeklődés a járműmérnöki képzés iránt Debrecenben 1 hónapja
- MFB: már lehet pályázni a kamatmentes, uniós forrású beruházási hitelre 1 hónapja
- Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén 1 hónapja