Megtartott munkáltatói ígéretek
A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is egyedi helyzetben működnek. E pozíció kihívásait és a többszereplős employer branding szempontjait összegezte Baksy Marianna, a 2024-ben MagyarBrands Kiváló Munkáltatói díjat elnyerő cég marketing és PR vezetője.
„Munkaerő-kölcsönző-, közvetítő cégként és szövetkezetként mindig is a munkáltató és munkavállaló között helyezkedünk el, és elemi érdekünk, hogy jó »összekapcsolásokat« szervezzünk le partnereink és munkavállalóink között, legyen szó diák-, felnőtt- vagy nyugdíjas dolgozóról” – fogalmazott a Pannon-Work (PW) cégcsoport marketing és PR vezetője. Baksy Marianna szerint a Pannon-Work munkáltatói brandje elképzelhető egy olyan ernyőmárkaként is, amelyikre a cégcsoport több, mint 500 partnere munkáltatói márkája is hatással bír. „Ugyanakkor a belső dolgozói állományunk esetén csak az ernyőmárka érvényesül” – tette hozzá Marianna.
A munkáltatói márka és a bizalom kapcsolata
Baksy Marianna, a Pannon-Work Zrt. marketing- és PR vezetője
Szavaiból kiderült, hogy a Pannon-Work egyfajta „anyahajóként” jelenik meg a munkavállalók – akiket a cégcsoport a partnereik számára toboroz be és foglalkoztat – életében. Baksy Marianna egy példán keresztül mutatta meg a munkáltatói márka és a bizalom szoros összefüggéseit. „A hirdetéseinkben – partnereink kérésére – gyakran nem tüntetjük fel a tényleges munkavégzés cégnevét, ekkor pedig kiemelten fontos szerepet kap a munkavállalók Pannon-Work-be vetett azon bizalma, hogy mi valóban megfelelő munkahelyet kínálunk számukra” – fejtette ki a marketing és PR vezető. „Ezen a ponton jelentős szereppel bír a Pannon-Work munkavállalók számára garanciát jelentő munkáltatói márkája” – tette hozzá Baksy Marianna.
A Pannon-Work cégcsoport egyik fontos pillérét jelenti a win-win-WIN helyzetekbe vetett hit, ami szerint az együttműködő partnereik mellett a munkavállalók is nyertesnek érzik magukat azáltal, hogy a cégcsoport közreműködésével végzik a munkájukat. „Ennek érdekében 2022-ben újra fogalmaztuk a munkáltatói üzeneteinket, tehát felerősítettük, még inkább hangot adtunk a több, mint három évtizede fennálló cég jó gyakorlatainak” – tette hozzá Baksy Marianna. „Ennek lényeges elemeit jelentik a jogbiztonság garantálása, a váltás lehetősége és az alternatíva felajánlása abban az esetben, ha az első munkahely nem megfelelő a munkavállaló számára, illetve a cég csapatához való tartozás élménye, amit egy, a piacon egyedülálló „PW Pódium” elnevezésű online talk-show eseményen való részvétel (is) biztosít számukra” – mondta a Pannon-Work cégcsoport marketing és PR vezetője. Ezek az üzenetek egyaránt szempontot jelentenek a cég diák-, felnőtt és nyugdíjas munkatársai számára is.
A PW munkáltatói márkájának ígérete „csupán” kiegészítése a partnerek saját munkavállalók irányába tanúsított márkája mellett, ami akkor is létezik, ha éppen nincs kimondott employer branding programjuk.
„A működésünk során azt tapasztaljuk, hogy azok az állások a népszerűbbek, ahol a munkaadók odafigyelnek a munkavállalókra, tehát foglalkoznak az intergrációval és a munkavállalói jólléttel” – hívta fel a figyelmet Baksy Marianna. Szavai szerint a Pannon-Work az általuk kölcsönzött külföldi munkavállalók számára „FITin” néven egy külön programot is kidolgoztak. E program az alapvető feladatokon túl – ami magában foglalja az ország-, a munkahely- és az elvégzendő feladatok, valamint a szálláshely részletes bemutatását – prémium elemekkel támogatja, teszi gördülékennyé a magyar munkavállalókkal való kölcsönös megértést és a jó együttműködést.
Összességében elmondható, hogy a munkavállalók döntéseiben meghatározó szereppel bírhat a munkaerőpiac szolgáltatóinak munkáltatói márkája. Ugyanakkor – emelte ki Baksy Marianna – ha a tényleges foglalkoztató is dolgozik a saját munkáltatói márkáján, az garantálhatja a win-win-WIN együttműködéseket.
-
- 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
A koronavírust követő években a HR területén tapasztalható robbanásszerű technológiai fejlődés, - mely még 2024-ben is újabb és újabb ajtókat... Teljes cikk
A teljesítményértékelés a legtöbb vállalat számára alapvető folyamat. Azonban a digitalizáció terjedésével, egyre nagyobb népszerűségnek... Teljes cikk
Jakobsen Petra HR tanácsadóval, a Flow Consulting HR üzletágának vezetőjével a teljesítményértékelés változásáról, a HR analitika üzleti... Teljes cikk
- Tízből nyolc diákmunkást a fizetés motivál 2 hete
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 2 hete
- Czomba Sándor: tovább csökkent a regisztrált álláskeresők létszáma tavaly áprilishoz képest 3 hete
- A BMW autógyár miatt nőtt az érdeklődés a járműmérnöki képzés iránt Debrecenben 3 hete
- Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Miért megyünk mi magyarok külföldre és miért jönnek hozzánk Ázsiából dolgozni? 1 hónapja
- Czomba Sándor: a magyar emberektől nem vehetik el a munkahelyeket a vendégmunkások 1 hónapja
- Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően 1 hónapja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja
- Rekordév után osztalékot fizethet a Pensum Group, 2024-ben további növekedés jöhet 2 hónapja